Er is denk ik een verschil tussen lage opmerkingen maken/keihard beschuldigen en je ongeloof uiten waarbij je laat zien dat het verleden ons leert dat renners die er zo ver bovenuit staken bijna allemaal zijn gepakt op doping. Ik vind dat als mensen daarbij aangeven het verdacht te vinden echt niet zo'n probleem. Dit heeft de wielersport over zichzelf af geroepen en om die discussie helemaal weg te halen onder de reacties en weg te stoppen onder 1 forumtopic ook niet ok. Je haalt daarmee een fundamenteel en actueel discussiepunt weg.
Nou, daar staat wel iets over in de huisregels:
Vermijd speculatie: Reageer niet met speculaties over ongefundeerde dopingbeschuldigingen of de gevolgen van valpartijen. Wacht tot er meer nieuws bekend is.
Al denk ik dat die regel wel ruimte laat voor het uiten van twijfels.
Er wordt helemaal geen discussie gevoerd over dopinggebruik, er worden dagelijks allerlei insinuaties en beschuldigingen gemaakt op basis van dit soort argumenten.
Het draagt niks bij aan de reacties en als je je eigen argumenten hebt om een ploeg als Visma te beschuldigen is de Wielerflitswereld te klein.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.